Friday, May 9, 2014

Bad Breath & The Battle of Bacteria




Bad Breath & The Battle of Bacteria
From HealthSouth News
By Gary Gately



Do you have bad breath, really bad breath? It might not be the garlic or onions, coffee or alcohol. Rather, a new study links it to the types of bacteria that dominate the back portion of the top of your tongue. Some bacteria protect against halitosis, the formal name for really bad breath, while others cause the pungent odor, says a team of researchers from The Forsyth Institute in Boston and the University of Michigan School of Dentistry. "I think there's a definite smoking gun here -- that it's a strong association," says lead researcher Bruce Paster, a senior staff member at Forsyth. "There are
the good bacteria and the bad ones. Normal bacteria keep out bacteria from the bad guys." The study, reported in the February issue of the Journal of Clinical Microbiology, relied on gene sequencing to compare bacteria found on the tongues of
those with halitosis and those with fresh breath. Researchers reported species of the same three bacteria were prevalent among five people with fresh breath. The most common of these germs found on these subjects' tongues, Streptococcus salivarius, appeared in only one of six people with halitosis -- and at extremely low levels. About 65 million Americans suffer from halitosis at some point in their lives, the National Institute of Dental Research has estimated. Halitosis differs from the temporary mouth odors caused by foods or drinks. Six species of bacteria were linked to halitosis, and several of those germs were not found in those with fresh breath. The study is part of an ongoing effort to determine genetic sequences for all species of bacteria in the oral cavity. Paster says that the results have been confirmed by still-unreported research involving a larger group of people and adds that forthcoming research will look into possible treatment for halitosis.

About the author: Dr. Anthony Dailley is a practicing dentist that specializes in halitosis treatment. He has been practicing since 1981 and graduated from San Francisco State University with a degree in Cell & Molecular Biology, and obtained his dental degree from the Pacific School of Dentistry. Dr. Dailley founded the Center for Breath Treatment in the San Francisco Bay Area and conducts research on curing halitosis. Dr. Dailley has also been a founder in a biotech company called NovaBay Pharmaceuticals and on their board of directors from 1997 -2014. I'm reading: Bad Breath & The Battle of BacteriaTweet this!

14 comments:

  1. breezecare If you are facing the bad breath and dry mouth problem then click on breezecare.com and use the products. They offer the best product which helps you every time.

    ReplyDelete
  2. Whtn to use Oxygene tongue gel?

    ReplyDelete
  3. Bendcosmeticdentists.com offers their specialized services in the field of cosmetic dentistry.

    ReplyDelete
  4. Bendimplantdentistry.com provides original information about the dental implantation.

    ReplyDelete
  5. This is really great info. I suffered from bad breath for many years and this is the type of advice that really helped me to overcome my problem. So, to all you sufferers, YES! There is hope! Just don't lose faith and know that your body can heal itself. I was lucky to find some great advice that helped me overcome my bad breath and get better.

    Here is one of the resources that helped me a lot:

    http://journalofnaturalhealth.com/badbreath2.html

    ReplyDelete
  6. Hello every one.
    I'm from US-Dallas. I'm am so excited am a Complete woman Again, I Was Infected With Herpes virus since 3 Years now I am devastated and am finding it hard to cope i was emotionally down I Have Been Seriously Praying To God And Searching For Cure.So as I was browsing through the Internet one day, I came across a website that suggested that Dr. IyaryI can help cure any type of virus like Herpes, Hiv/Aids cancer and Asthma…e.t.c And I Contacted Him, He Sent Me A Medicine And Directed Me On How I Will Take The Medicine For 21 Days, I Did So And Went For A Test And My Result Came Out As Negative. I Am So Happy, I Shared Tears Of Happiness And I Have Taken It Upon My Self To Always Testify About How God Used Dr. IyaryI To Solve My Problem. I Am A Clean woman Now, Without Any Virus If You Are Infected With Any Disease Like HIV AIDS, CANCER ,HERPES Or Any Other Disease You Can Also Be Happy Like Me By Contacting Dr. Iyaryi Through His Email driayaryi2012@hotmail.com And also Reach him on WhatsApp Number: +2349057915709 Thanks Dr. Iyaryi driayaryi2012@hotmail.com

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Wr. Wb.

    WhatsApp Only::::{+33753893351}
    Email:::::::::{aditya.aulia139@gmail.com}
    {iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    Nama saya Aditya Aulia saya mengalami trauma keuangan karena saya ditipu dan ditipu oleh banyak perusahaan pinjaman online dan saya pikir tidak ada yang baik bisa keluar dari transaksi online tapi semua keraguan saya segera dibawa untuk beristirahat saat teman saya mengenalkan saya. untuk Ibu pada awalnya saya pikir itu masih akan menjadi permainan bore yang sama saya harus memaksa diri untuk mengikuti semua proses karena mereka sampai pada kejutan terbesar saya setelah memenuhi semua persyaratan karena permintaan oleh proses saya bisa mendapatkan pinjaman sebesar 350jt di rekening Bank Central Asia (BCA) saya saat saya waspada di telepon saya, saya tidak pernah mempercayainya, agaknya saya bergegas ke Bank untuk memastikan bahwa memang benar ibu kontak sekarang mengalami terobosan pemanasan jantung dalam kehidupan finansial Anda melalui apakah itu BBM INVITE-nya: {D8980E0B} atau apakah kamu ingin mengkonfirmasi dari saya? Anda bisa menghubungi saya melalui surat saya: {aditya.aulia139@gmail.com} dan juga Anda bisa menghubungi perusahaan CREDIT UNION DAYA LESTARI via: {mail:iskandalestari.kreditpersatuan@gmail.com}

    ReplyDelete
  8. Salam untuk semua Warga Negara Indonesia !!!
    perusahaan kami siap untuk mendengarkan perusahaan, perusahaan swasta dan individu yang tertarik untuk memperoleh pinjaman modal dan bentuk pinjaman lainnya untuk berbagai keperluan dengan tingkat bunga rendah dan durasi pinjaman yang terjangkau.
    Kami menggunakan platform iklan online perusahaan kami untuk mengumumkan kepada masyarakat umum bahwa kami menawarkan pinjaman kepada perusahaan swasta, perorangan, pemilik bisnis e.t.c dengan suku bunga rendah.

    Ini untuk memberi tahu masyarakat umum bahwa perusahaan pinjaman kami adalah organisasi pinjaman global yang didedikasikan untuk menyediakan pinjaman tunai yang dijamin cepat untuk individu dan perusahaan yang memenuhi syarat dengan tingkat bunga bersubsidi per tahun. Kami telah membantu sejumlah perusahaan swasta, perorangan dan organisasi yang telah menghadapi kesulitan keuangan secara global dan sedang mencari perusahaan pinjaman swasta yang andal.

    Saat Anda melamar bersama kami, Anda melamar dengan perusahaan tepercaya yang peduli dengan kebutuhan keuangan Anda dan perusahaan kami juga memberikan saran keuangan kepada pelanggan yang ingin meminjam pinjaman tentang cara berinvestasi dengan bijak dan pilihan bisnis untuk dijalani. Kami akan mengurus Anda melalui seluruh proses dan proses perusahaan kami sangat mudah dan staf kami selalu siap untuk melayani Anda kapan saja dan kapan saja ..

    Datang ke kantor kami hari ini atau Anda dapat menghubungi kami melalui email Madam Bridget Cooper: cooperbridget22@gamil.com
    Anda juga dapat menghubungi kami untuk informasi lebih lanjut

    Anda bisa mendapatkan pinjaman berikut dari kami;

    Pinjaman modal bisnis,
    Pinjaman pribadi,
    pinjaman perumahan,
    Pinjaman bebas hutang,
    Pinjaman pendidikan,
    pinjaman pendirian perusahaan,
    Pinjaman individu,
    Pinjaman perawatan kesehatan
    Pinjaman pertanian
    Pinjaman mobil

    Jangan ragu untuk Hubungi kami hari ini dan rasakan peluang perubahan kehidupan finansial yang ditawarkan perusahaan kami. Jadilah saksi penawaran kami hari ini sehingga Anda dapat memberi tahu orang lain yang membutuhkan pinjaman untuk juga mengalami kebebasan finansial yang Anda miliki.

    Sekali lagi Anda dapat menghubungi kami melalui email: cooperbridget22@gamil.com
    Datang dan alami kebebasan finansial karena dengan perusahaan kami, pencarian Anda untuk perusahaan pinjaman yang dapat diandalkan telah berakhir.

    ReplyDelete
  9. ADALAH ANDA INTERESTED DALAM PINJAMAN? FOREX TRADING? BITCOININCESTMENT? PELABURAN BINARI? Di RIKA ANDERSON LOAN COMPANY, kami menawarkan semua jenis bantuan kewangan kepada semua individu "pinjaman peribadi, pinjaman pelaburan, pinjaman rumah dan syarikat pinjaman di seluruh dunia, kadar faedah kami adalah 2% setahun. Kami juga memberikan nasihat dan bantuan kewangan kepada kami pelanggan dan pemohon Jika anda mempunyai projek yang baik atau ingin memulakan perniagaan dan memerlukan pinjaman untuk membiayainya dengan segera, kami boleh membincangkannya, menandatangani kontrak, dan kemudian membiayai projek atau perniagaan anda untuk anda bersama dengan Bank Dunia dan Bank Perindustrian.

    HUBUNGI KAMI HARI INI:
    Laman web: rikaandersonloancompany.webs.com
    E-mel: rikaandersonloancompany@gmail.com
    Panggilan Bantuan Talian Perkhidmatan Pelanggan: +1 (518) 360-2491
    Perkhidmatan Pelanggan Whatsapp: +15183602491
    Ketua Pegawai Eksekutif Tel: +1 (914) 705-7484
    Facebook: Rika Anderson Elfrida
    Instagram: Rikaandersonloancompany.alfred
    Twitter: #Rikaanderson
    Ibu pejabat: 228 Park Ave S, New York, NY 10003-1502, Amerika Syarikat
    Cukai / CAC /: 1095/0730/2028
    Mahkamah Agung New York County, NY9016 34001

    ReplyDelete
  10. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete
  11. A GREAT SPELL CASTER (DR. EMU) THAT HELP ME BRING BACK MY EX GIRLFRIEND.
    Am so happy to testify about a great spell caster that helped me when all hope was lost for me to unite with my ex-girlfriend that I love so much. I had a girlfriend that love me so much but something terrible happen to our relationship one afternoon when her friend that was always trying to get to me was trying to force me to make love to her just because she was been jealous of her friend that i was dating and on the scene my girlfriend just walk in and she thought we had something special doing together, i tried to explain things to her that her friend always do this whenever she is not with me and i always refuse her but i never told her because i did not want the both of them to be enemies to each other but she never believed me. She broke up with me and I tried times without numbers to make her believe me but she never believed me until one day i heard about the DR. EMU and I emailed him and he replied to me so kindly and helped me get back my lovely relationship that was already gone for two months.
    Email him at: Emutemple@gmail.com  
    Call or Whats-app him: +2347012841542

    ReplyDelete

  12. I started on COPD Herbal treatment from Ultimate Life Clinic, the treatment worked incredibly for my lungs condition. I used the herbal treatment for almost 4 months, it reversed my COPD. My severe shortness of breath, dry cough, chest tightness gradually disappeared. Reach Ultimate Life Clinic via their website at www.ultimatelifeclinic.com . I can breathe much better and It feels comfortable!

    ReplyDelete
  13. Thank you for sharing this very helpful blog to us. Keep sharing. find out more

    ReplyDelete